Wednesday, March 21, 2018

Kuidas teha perfektset riisi

Alustuseks nii palju, et inimene, kes tarbib kotiriisi , ei saa minu sõber olla. Alljärgneva tehnika kohta on mult kõige rohkem päritud. Aga enne kui lähme tehnika juurde räägime riisist. Mina kasutan igapäevaseks toiduriisiks basmatit ja enamvähem on sellega nii, et saad seda mille eest maksad. Veskimati basmati ei kõlba kuhugile, minu lemmik on Himaleya River kuldne basmati, mida on võimalik leida Kaupmehe hulgilaos. Täiesti rahuldava kvaliteediga on Scotti ja Royal Heritage. Selle tehnikaga on väga lihtne teha riisi suurele seltskonnale, aga suurte koguste puhul tuleb vee kogust vähendada. Ehk kui on plaan kasutada 2,5 kg kuiva riisi, siis lisama peaks 2,2 l vett. Kui kaaluga ei viitsi jännata, siis mahuliselt 100 ml riisi on u 90 g. Põhimõtteliselt sama tehnikat saab kasutada jasmiini riisi ja ka tatra puhul, aga selle kohta tuleb kunagi eraldi postitus.

Baastehnika:
Pese riis ja aseta ahjukindlasse nõusse. Kalla peale täpselt sama kogus keevat vett kui riisi, maitsesta soolaga, lisa surts äädikat (riisi äädikas nt) ja õli (oliivi, maapähkli vms), sega. Kata nõu kaanega või fooliumiga ja pane ahju 220 kraadi juurde umbes 25 minutiks. Kui riis on valmis aja kahvli või pannilabidaga kohevaks.

Retsept:
Enne ahju
Mina üldjuhul timmin riisi ägedamaks ja siit konkreetne retsept. Pesin 400 gr riisi ja segasin ahjuvormis aedmustköömnete, kurkumi, riisiäädika ja oliiviõliga. Lisasin soolaga maitsestatud 400 ml keevat vett, katsin fooliumiga ja läks ahju. Kui riis sai valmis, siis segasin hulka blanšeeritud rohelised oad ja hakitud rohelise sibula.
Vahetult peale ahju
Tegu on piisavalt hea asjaga, et süüa eraldi roana. Olen maitsestamiseks kasutanud tavalisi köömneid, tähtaniisi, kardemoni, tšillit. Roheliste ubade asemel olen kasutanud rohelisi herneid, kikerherneid, punaseid ube, põldube. Ehk siis nagu näha, variante on piiramatult.
Valmis roog

No comments:

Post a Comment