Thursday, April 12, 2018

Chorizo vol1

Kõikidest vorstidest on just chorizo minu vaieldamatu lemmik. Ega tegelikult ühte kindlat retsepti ei olegi, ma olen kohanud kümneid eri variatsioone ja tulevikus saab ka siin kajastust erinevad tüübid ja mis neil vahet on.

Antud juhul tegin 10 kg lihast vorsti, seega kui on soov järgi teha, tuleb enda jaoks vastavalt koguseid kohandada. Tükina kasutasin kamaraga sea kaela ja ostsin 1 kg pekki juurde. Kõige pealt võtsin naha maha ja keetsin soolases vees mõned minutid ja tõstsin jahtuma. Liha lõikasin kuubikuteks ja läks sügavkülma tahenema, koos peki ja hakklihamasina lõikekomponentidega. Vahepeal segasin kokku maitseained: sool, suhkur, pipar, suitsutatud paprika, oregano, paprika helbed ja saumikseriga püreestasin konserv chipotled, küüslaugu, õunaäädika ja sutsu vett. Kui liha oli piisavalt tahenenud lasin kõige jämedama sõelaga liha ja kupatatud kamara läbi. See järel läksid juurde maitseained, chipotle püree ja saiapuru. Kuigi traditsiooniliselt chorizo puhul sidusaineid ei kasutata, siis minu kogemus on selline, et kui kasutada püreed, siis on vaja, muidu jooksevad mahlad lihtsalt välja ja vorst jääb tuim. See järel segasin massi umbes AK üheksaste uudiste jagu. Kuna saiapuru sai vähe, siis oli paras taplemine. Kui mass on koos ja pannilt proovitükk läbi lastud, siis toppisin sea soolikasse ja jätsin lauale umbes tunnikeseks tõmbama. Ma pean nuputama oma väikesesse kööki mingi süsteem vorstide riputamiseks. Proovivorst oli mõnus mahlane ja minu jaoks suhteliselt leebe tšilliga, järgmine kord peaks kasutama nelja purki chipotlesid või tšillihelbeid lisama. Kupatatud kamara kasutamist soovitas mulle üks jahimehest sõber, kui lasta vorstil seista, siis ta annab juurde mõnusat mekki ja soodustab kallerdise teket. Ma ei tea kas see on nii või mitte, aga kupatatud kamar ei tee kindlasti midagi halba.

10 kg rasvast kamaraga sea kaela
1 kg sea pekki
300 g  saiapuru
3 purki chipotlesid (ja nende loputusvesi)
20 küüslauguküünt
500ml õunaäädikat (5%)
150 g soola
25 g pruuni suhkurt
40 g pipart
10 g oreganot
20 g paprika helbeid
10 g suitsutatud paprikat

No comments:

Post a Comment